INGLÉS CURSO GENERAL
CURSO CUATRIMESTRAL
- Nivel: C1.2
- Requisitos: C1.1
- Tipo: Cuatrimestral
- Horas: 60 horas / 4 por semana
- Créditos: 4 ECTS
- Certificación: C1.2 de Idiomas Complutense
- Coordinador: Richard Griffiths idiomascomplutense@ucm.es
Breve descripción
Es un curso cuatrimestral de 60 horas presenciales y 15 horas no presenciales. Además se requieren entre 20 y 40 horas de práctica complementaria. Durante el curso se trabajaran las cinco destrezas principales de la lengua: la expresión oral, la interacción oral, la comprensión auditiva, la comprensión lectora y la expresión escrita. El curso es muy práctico y se exige la participación activa del alumno.
Objetivos
Al término de este curso el estudiante habrá alcanzado la segunda parte del nivel C1 del Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas y será capaz de comprender y utilizar expresiones de uso frecuente relacionadas con áreas de experiencia que le son especialmente relevantes (información básica sobre sí mismo y su familia, compras, lugares de interés, ocupaciones, etc.). Sabe comunicarse a la hora de llevar a cabo tareas simples y cotidianas que no requieran más que intercambios sencillos y directos de información sobre cuestiones que le son conocidas o habituales. Sabe describir en términos sencillos aspectos de su pasado y su entorno así como cuestiones relacionadas con sus necesidades inmediatas.
Contenidos temáticos
- Oral production: By the end of the course, the student will have developed flexible and effective language skills for social and professional purposes, practicing speaking strategies relevant to the C1.2 level. Subject areas will include: photography skills, the themes of a piece of fiction, tips for a good night’s sleep, anti‐ageing treatments, what’s important when you eat out, initiatives to improve cities, what makes a good presentation, how much reviews influence your choices; superstitions, customs and beliefs. Students will also present; an application for a grant, a new invention, their views on health and ageing issues, ideas for ‘smarter cities’ and a proposal for the redevelopment of a derelict building.
- Listening comprehension: the course provides a mix of graded and authentic texts with videos for sharpening listening skills, working with colloquial and idiomatic language, and including a variety of accents. Subject areas will include: things to do locally, describing your colleagues, living on a diet, smart cities, superstitions, a successful interview, radio interviews and how people use reviews.
- Reading comprehension: students will read a range of texts including; articles, stories, advertisements, proposals, websites, essays and reviews. Subject areas will include: how to sleep, urban migration, anti‐ageing treatments, team‐building, street photography.
- Written production: students will write the following; a letter of application, a proposal, promotional material for a website, a discussion essay and a film review.
- Grammar:
- Simple and continuous tenses
- Participle clauses
- Cleft sentences
- Conditionals
- Gerunds and infinitives
- Reflexive and reciprocal pronouns
- Passive reporting verbs
- Speculation and deduction
- Elipsis and substitution
- Regret and criticism structures
- Vocabulary:
- Adjectives: Describing images
- Emotions
- Wordpower ‐ Feelings
- Compound Adjectives
- nouns with suffixes
- Society and relationships
- Wordpower ‐ Self
- Ageing and health
- Sleep
- Wordpower ‐ And
- Verbs with ‘re’
- Describing buildings
- Wordpower – Build
- Communication verbs
- Superstitions, customs and beliefs
- Wordpower – Luck and chance
- Writing:
- Creating an alternate ending to a story
- Letter of application
- Formal letters
- A proposal
- Linking – highlighting and giving examples
- Promotional material
- Discussion essay
- Linking – reason and result
- Film review
- Concise description
Sistema de evaluación
La nota final se compondrá como sigue: 50% evaluación de los objetivos del curso (participación, deberes y trabajo autónomo), 10 % proyecto y 40% el examen final. Este último comprenderá la totalidad del programa y tiene que estar aprobado para poder aplicar estos porcentajes.
Materiales
Se utilizará libro, plataforma digital y materiales complementarios que se facilitarán a través de blogs.