INGLÉS CURSO GENERAL
CURSO CUATRIMESTRAL
- Nivel: C2.1
- Requisitos: C1.2
- Tipo: Cuatrimestral
- Horas: 60 horas / 4 por semana
- Créditos: 4 ECTS
- Certificación: C2.1 de Idiomas Complutense
- Coordinador: Richard Griffiths idiomascomplutense@ucm.es
Breve descripción
Es un curso cuatrimestral de 60 horas presenciales y 15 horas no presenciales. Además se requieren entre 20 y 40 horas de práctica complementaria. Durante el curso se trabajaran las cinco destrezas principales de la lengua: la expresión oral, la interacción oral, la comprensión auditiva, la comprensión lectora y la expresión escrita. El curso es muy práctico y se exige la participación activa del alumno.
Objetivos
Al término de este curso el estudiante habrá alcanzado la primera parte del nivel C2 del Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas y será capaz de comprender y utilizar expresiones de uso frecuente relacionadas con áreas de experiencia que le son especialmente relevantes (información básica sobre sí mismo y su familia, compras, lugares de interés, ocupaciones, etc.). Sabe comunicarse a la hora de llevar a cabo tareas simples y cotidianas que no requieran más que intercambios sencillos y directos de información sobre cuestiones que le son conocidas o habituales. Sabe describir en términos sencillos aspectos de su pasado y su entorno así como cuestiones relacionadas con sus necesidades inmediatas.
Contenidos temáticos
- Oral production: By the end of the course, the student will have developed flexible and effective language skills for social and professional purposes, practicing speaking strategies relevant to the C2 level. Subject areas will include: speaking in public, describing talents and skills, living outside your comfort zone, expressing impressions and making judgements, how to say the right thing in everyday conversations, environment and energy‐saving, design and engineering.
- Listening comprehension: the course provides a mix of graded and authentic texts with videos for sharpening listening skills, working with colloquial and idiomatic language, and including a variety of accents. The book includes TED talks on the following areas: Creativity, talking in public, how sound affects us, body language, economic resources and ‘magical houses’.
- Reading comprehension: authentic reading texts to raise awareness of style and register, while building specialized and idiomatic vocabulary.
- Written production: By the end of the course, the student will be able to provide advice for language learning, express opinions on a variety of subjects, including disagreeing and being tactful, and describe experiences using descriptive language.
- Grammar:
- Expressing definite and indefinite time periods
- How to describe the ‘future in the past’
- Sequencing
- Connecting words and expressions
- Stative and dynamic verb forms
- Review of future forms
- Emphasis with inversion
- ’Emphatic’ structures
- Advanced level ‘impersonal’ and ‘passive’ forms
- Causative have and get
- How to express likelihood
- Vocabulary:
- Creativity
- Expressions with statistics
- Advanced expressions of quantity
- Talent
- Standard of living
- Idioms and phrasal verbs
- Hopes and fears
- Feelings and emotions
- Describing objects and their functions
- Body language
- Economics
- Prospects
- Writing:
- An account of an incident in the past
- Responding to a proposal
- Describing different perspectives
- Formal Letters
- Formal language in emails
- Using reported speech
- A progress report
- Posting advice
Sistema de evaluación
La nota final se compondrá como sigue: 50% evaluación de los objetivos del curso (participación, deberes y trabajo autónomo), 10 % proyecto y 40% el examen final. Este último comprenderá la totalidad del programa y tiene que estar aprobado para poder aplicar estos porcentajes.
Materiales
Se utilizará libro y materiales complementarios que se facilitarán a través de blogs.