CUATRIMESTRALES
INTENSIVOS VERANO

INGLÉS CURSO GENERAL

CURSO CUATRIMESTRAL

  • Nivel: C2.2
  • Requisitos: C2.1
  • Tipo: Cuatrimestral
  • Horas: 60 horas / 4 por semana
  • Créditos: 4 ECTS
  • Certificación: C2.2 de Idiomas Complutense
  • Coordinador: Richard Griffiths idiomascomplutense@ucm.es

Breve descripción

Es un curso cuatrimestral de 60 horas presenciales y 15 horas no presenciales. Además se requieren entre 20 y 40 horas de práctica complementaria. Durante el curso se trabajaran las cinco destrezas principales de la lengua: la expresión oral, la interacción oral, la comprensión auditiva, la comprensión lectora y la expresión escrita. El curso es muy práctico y se exige la participación activa del alumno.

Objetivos

Al término de este curso el estudiante habrá alcanzado la segunda parte del nivel C2 del Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas y será capaz de comprender y utilizar expresiones de uso frecuente relacionadas con áreas de experiencia que le son especialmente relevantes (información básica sobre sí mismo y su familia, compras, lugares de interés, ocupaciones, etc.). Sabe comunicarse a la hora de llevar a cabo tareas simples y cotidianas que no requieran más que intercambios sencillos y directos de información sobre cuestiones que le son conocidas o habituales. Sabe describir en términos sencillos aspectos de su pasado y su entorno así como cuestiones relacionadas con sus necesidades inmediatas.

Contenidos temáticos

  • Oral production: By the end of the course, the student will have developed flexible and effective language skills for social and professional purposes, practicing speaking strategies relevant to the C1.2 level. Subject areas will include: Criteria for choosing, constructing arguments, discussing the news, encouraging good practice, food customs, life without the internet, giving explanations, generation ‘z’, success, education, memory, granting patents, pitching a new invention.
  • Listening comprehension: the course provides a mix of graded and authentic texts with videos for sharpening listening skills, working with colloquial and idiomatic language, and including a variety of accents. Subject areas will include: different viewpoints on the news, food, ethical debates, job‐hunting, starting a new job, getting good results.
  • Reading comprehension: students will read a range of texts including; articles, stories, advertisements, proposals, websites, essays and reviews. Subject areas will include: the paradox of choice, sustainable businesses, online identity, success across generations, age barriers, failed innovation, life hacks.
  • Written production: By the end of the course, the student will be able to provide advice for language learning, express opinions on a variety of subjects, including disagreeing and being tactful, and describe experiences using descriptive language.
  • Grammar:
    • Expressing preferences
    • Comparative forms – advanced uses
    • Modal verbs – advanced uses
    • Gradability
    • Intensifying adverbs and associated collocations
    • Verb and adjective patterns
    • Patterns using ‘adjectives + that’
    • Conditionals – advanced uses
    • Conditional conjunctions
    • Adverbs and word order
    • Adverbial phrases
  • Vocabulary:
    • Idioms related to Choice
    • Synonyms with ‘able’ ‘ible’
    • New Internet words
    • Success and failure
    • Learning and memory
    • Phrasl verbs – innovation
    • Compound nouns and adjectives
    • Phrases in report writing
  • Writing:
    • Describing and interpreting data
    • Describing graphs
    • Online guides
    • An online professional profile
    • A formal report
    • A formal letter
    • A review of a product

Sistema de evaluación

La nota final se compondrá como sigue: 50% evaluación de los objetivos del curso (participación, deberes y trabajo autónomo), 10 % proyecto y 40% el examen final. Este último comprenderá la totalidad del programa y tiene que estar aprobado para poder aplicar estos porcentajes.

Materiales

Se utilizará libro, plataforma digital y materiales complementarios que se facilitarán a través de blogs.