INGLÉS CURSO GENERAL
INTENSIVO DE VERANO
- Nivel: C1.1
- Requisitos: B2.2
- Tipo: Intensivo de verano
- Horas: 60 horas / 20 por semana / 3 semanas
- Créditos: 2 ECTS
- Certificación: C1.1 de Idiomas Complutense
- Coordinador: Richard Griffiths, Amy Wallace idiomascomplutense@ucm.es
Breve descripción
Es un curso cuatrimestral de 60 horas presenciales y 15 horas no presenciales. Además se requieren entre 20 y 40
horas de práctica complementaria. Durante el curso se trabajaran las cinco destrezas principales de la lengua: la
expresión oral, la interacción oral, la comprensión auditiva, la comprensión lectora y la expresión escrita. El curso
es muy práctico y se exige la participación activa del alumno.
Objetivos
Al término de este curso el estudiante habrá alcanzado la primera parte del nivel C1 del Marco Común Europeo de
Referencia para las Lenguas y será capaz de comprender y utilizar expresiones de uso frecuente relacionadas con
áreas de experiencia que le son especialmente relevantes (información básica sobre sí mismo y su familia,
compras, lugares de interés, ocupaciones, etc.). Sabe comunicarse a la hora de llevar a cabo tareas simples y
cotidianas que no requieran más que intercambios sencillos y directos de información sobre cuestiones que le son
conocidas o habituales. Sabe describir en términos sencillos aspectos de su pasado y su entorno así como
cuestiones relacionadas con sus necesidades inmediatas.
Contenidos temáticos
- Oral production: By the end of the course, the student will have developed flexible and effective language skills for social and professional purposes, practising speaking strategies relevant to the C1 level. Subject areas will include: speculating, discussing predictions, advising on a tricky situation, discussing volunteer work, paraphrasing and summarizing in informal situations, talking about childhood memories, discussing employment conditions and dealing with a situation without having the full facts.
- Listening comprehension: the course provides a mix of graded and authentic texts with videos for sharpening listening skills, working with colloquial and idiomatic language, and including a variety of accents. Subject areas will include: BBC interviews, monologues about social activity programmes, medical diagnosis, bizarre crimes, social media at work, unexpected opportunities.
- Reading comprehension: authentic reading texts to raise awareness of style and register, while building specialized and idiomatic vocabulary. Subject areas will include: language learning experiences, thrill‐seekers, survival, false memories, prison life, recruitment and social media, the reliability of eye‐witnesses.
- Written production: By the end of the course, the student will be able to provide advice for language learning, express opinions on a variety of subjects, including disagreeing and being tactful, and describe experiences using descriptive language.
- Grammar:
- Adverbs and adverbial phrases
- The perfect aspect
- Comparisons
- Intentions and arrangements
- Inversion
- Future in the past; narrative tenses
- Noun phrases
- have/get passives
- Relative clauses
- Willingness, obligation, and necessity
- Vocabulary:
- Noun forms
- Describing changes
- Wordpower – Body parts
- Multi‐word verbs for social interaction
- Verbs of movement
- Wordpower ‐ Movement
- Wealth and poverty
- Landscape features
- Wordpower ‐ Landscapes
- Instinct and reason
- Memory
- Wordpower ‐ Mind
- Crime and justice
- Employment
- Wordpower – Idioms: crime
- Writing:
- Web forum posts
- Blog posts
- Linking – contrast and concesión
- Travel review
- Profile article
- Showing time relationships
- Opinion essay
- Linking – addition and reinforcement
Sistema de evaluación
La nota final se compondrá como sigue: 50% evaluación de los objetivos del curso (participación, deberes y trabajo autónomo), 10 % proyecto y 40% el examen final. Este último comprenderá la totalidad del programa y tiene que estar aprobado para poder aplicar estos porcentajes.
Materiales
Se utilizará libro, plataforma digital y materiales complementarios que se facilitarán a través de blogs.